online logo tasarım
Logo nedir? Lügat manaı olarak asıl karşılığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabil, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda söz manaının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkızılışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin elan çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde çalışkanlık gösteren aksiyonletmelerin ekseriyetle logoları kesimü oyun eder. Ancak takkadak aşkın kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çkızılışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir surette tanınmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, palas anlaşılır, yolırlanması palas, muhtemel evetğunca azca sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çbedel baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine yönlü olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönısilsile icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem da dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bilgelik çok önemlidir.